Dissabte, 21 De Octubre De 2017

Hist˛ria

El Municipi d'Alt └neu

Foto

El municipi d'Alt └neu estÓ constitu´t per 8 nuclis de poblaciˇ que es distribueixen al llarg de les valls formades per la Noguera Pallaresa i el riu de la Bonaigua, ocupant una superfÝcie de 193,79 km2, a la part mÚs septentrional del Pallars SobirÓ, amb un total poblacional de 412 habitants. Des d'un punt de vista administratiu, l'Alt └neu Ús fruit de la fusiˇ, a finals dels anys 60, dels antics ajuntaments d'Isil, Son, Sorpe i ValŔncia d'└neu, amb els seus respectius agregats: Alˇs, └rreu, BorÚn, Isavarre, Isil, Son, Sorpe i ValŔncia d'└neu. En l'actualitat, compta amb dues entitats municipals descentralitzades de recent creaciˇ: la d'Isil i Alˇs, i la de Sorpe.

Des d'un punt de vista hist˛rico-cultural, el municipi Ús inseparable de la hist˛ria de les valls d└neu, a les que pertany, un territori caracteritzat per una rica tradiciˇ milĚlenÓria i un patrimoni natural i cultural d'interŔs remarcable, a tocar del Parc Nacional d'AigŘestortes i Estany de Sant Maurici. Amb aquests importants actius patrimonials, el muncipi Ús un punt d'encontre immillorable, tant a l'estiu com a l'hivern. En els replans de les valls, el visitant trobarÓ els nostres pobles, que mantenen una arquitectura tradicional pirinenca, sense haver renunciat a la modernitzaciˇ que garanteix qualitat de vida en un entorn natural privilegiat.